Nabi SAW bersabda sebagaimana yang diriwayatkan di dalam musnad Imam Ahmad: “tidak ada seorangpun daripada sepuluh orang raja (pemimpin), melainkan dia datang pada hari kiamat kedua-dua tangannya terbelenggu di belakang lehernya….. kerana dia memain-mainkan keadilan, maksudnya dia merosaknya dan menganiayanya”

ANWAR CAKAP BESAR TAPI KOSONG

Berikut adalah lapuran Empawi Jabat @ Utusan Borneo keluaran 15 Disember 2009. Lapuran ini bertajuk "Anwar bejaku besai tang kusung: Adit"

KUCHING: Parti Cinta Malaysia (PCM) enda ngasuh Datuk Seri Anwar Ibrahim ngeregau sereta bebulaka rakyat Sarawak agi lalu ngelalau ketuai parti penyakal nya matak Parti Keadilan Rakyat (PKR) pulai ke Semenanjung Malaysia baru.Chermin PCM pampang Sarawak, Gabriel Adit Demong madah munyi nya laban orang di menua Sarawak ku iya, enda begunaka mensia ti lengkar jaku tang kusung.

Adit madahka mayuh janji udah disebut Datuk Seri Anwar ba Sarawak tu kena ngumpan ati rayat, tang semuanya janji bula sereta jaku kusung aja.
Lapuran ini memetik kata-kata YB Gabriel Adit (GA), pengerusi PCM. Pada pertengahan tahun ini, GA telah menyertai PR dan menyerahkan borang penyertaan kepada Awar Ibrahim. Setelah tidak berpuas hati dan mengetahui siapa Anwar sebenar, GA keluar dari PR dan menubuhkan parti Parti Cinta Malaysai.

GA meminta Anwar keluar dari bumi Sarawak kerana penduduk negeri ini tidak lagi mempercayai janji-janji kosong ketua parti penyangkal itu. “Jaku aja besai tang kusung, nya meh Anwar,” ku Adit lalu ngelalau ketuai parti pembangkang tu narit parti iya ari menua tu.

6 comments:

Tanpa Nama berkata...

YB GA adalah seorang politikus yang mempunyai prinsip politik yang tidak menentu.Beliau merasa kecewa kerana tidak dapat(?) berkhidmat dengan sebaik mungkin ketika menjadi wakil rakyat BN dulu.
Setelah tidak terpilih menjadi calon lagi mewakili BN,beliau berpaling tadah dan menjual prinsip politiknya kepada PR yang diterajui Anwar.Setelah diterima dan menjadi calon pembangkang di Lubik Antu dan tewas dalam pertandingan itu,beliau terus menuding jari kepada Anwar kerana popularitinya semakin kurang dan terhakis atau penerimaan pengundi disana sudah pudar kerana semasa menjadi wakil rakyat BN dulu tiada banyak yang beliau dapat lakukan.

Tapi kini setelah tidak mahu tersepit dengan retorik yang dibuat sendiri,beliau terus dan akan sentiasa menyalahkan sesiapa saja yang tidak mahu memberi peluang atau ruang untuknya bertapak sekali lagi biarpun kawan atau lawan.

Cerita menariknya,janji yang dibuat oleh Pakatan Rakyat yang memerintah Selangor baru setahun jagung setelah mendapat liputan meluas oleh akhbar perdana dan tv sehingga laporan polis telah dibuat terhadap kerajaan Selangor,TAPI kenapa janji-janji KOSONG yang dibuat oleh BN selama 50 tahun memerintah tidak pernah dibuat laporan Polis?

YB GA,adalah manusia atau wakil rakyat yang lahir dari sistem pemerintahan yang penuh pembohongan dalam pembangunan dan penipuan dalam penagihan kekayan negara.

YB GA,adalah manusia yang menjadikan YBnya untuk kepentingan diri dan kroninya.Mengapa saya berani berkata begitu,kalau beliau seorang negarawan ulung dan ori,beliau tidak perlu melihat kedudukan untuk berjuang untuk bangsa dan negaranya.Beliau tidak iklas,ada udang disebalik MEE.

Tanpa Nama berkata...

banar ujamu atu,munnya ada prinsip dan benar-benar kan melihat kawasan yang diwakili atu dahulu maju inda perlu kedia lompat parti atau menubuhkan parti baru.
kedia atu ada agenda peribadi atau sesudah BN inda baguna,malu tia dan kan melawan tia.untuk menutup kamaluannya atu,orang lain di sasarnya,isu lain dikeluarkannya untuk mengalih perhatian rakyat dari isu sebenar.
orang politik memang macam atu,pintar-bodoh-bodoh.fikirnya rakyat ani bodoh lagi peliatannya.tau jua orang sepakterajangnya atu.Puiiiiii.......pirahhhhhhhhh.......(ikut istilah brayong)

sapetkatam

Juan Gruna berkata...

Saudara,

Fakta saudara mengenai YB GA banyak tersasar dari fakta. Tulisan di atas adalah bahaya kerana banyak andaian. Kami syorkan komen yang bohong begini diberhentikan. Walaupun saya bukan penyokong BN, kami orang Sri Aman telah sedar siapa Anwar sebenar. Kita jangan lupa "Rampasan Kuasa 16 September" oleh Anwar. Bukankah ini cakap besar namanya? Anwar berjanji untuk menabalkan Dayak menjadi ketua menteri, tetapi sekarang mengapa dia melantik kaum Lun Bawang menjadi ketua PR Sarawak. Bukankah itu cakap kosong.

Jangan menghentam orang lain termasuk BN jika sendiri belum betul dan belum tentu betul.

Tanpa Nama berkata...

JG,

Adakah BN betul dan sentiasa akan betul?
Adakah PR salah dan sentiasa akan berbuat salah?

Tidak dinafikan Malaysia mempunyai senarai parti politik yang panjang.BN dengan konco-konconya dan PR dengan konco-konconya.Politik Malaysia begitu komplek dan berserabut.Dengan kekomplekkan itu maka lahirlah bermacam ideologi dan pegangan.

16sept bukan rampasan kuasa kerana tidak ada siapa yang kehilangan kuasa,tapi yang betul-betul berlaku rampasan ialah di Perak.

Tidak salah membina harapan,menaroh harapan dan mencari harapan.16sept adalah 'Rampasan Harapan' bukan Rampasan Kuasa yang dilakukan Najib terhadap negeri Perak.

Harapan untuk melihat agar segala bentuk penyelewangan,kepincangan,ketidaktulusan dalam pengurusan dan pengagihan kekayaan negara tidak dimonopoli oleh sesuatu golongan atau grup yang berkepentingan.
Politik harapan itu adalah yang akan mengajak kita untuk berilusi,mempermainkan minda dan sentiasa berubah mengikut rentak situasi.

Kita tidak boleh menaruh harapan terlalu tinggi kepada individu atau sesuatu golongan yang pada dasarnya akan mempergunakan kita dan kelebihan kita untuk kepentingan peribadi golongan itu.

JG,
Kalau ilmu politik cuma sejengkal,usah bicara dan usah mengharap Dayak jadi KM.

utara

Tanpa Nama berkata...

Pada 16 Sep, PKR terang-terang cuba merampas kuasa mujur mereka gagal.BN tidak pernah merampas Perak tetapi orang-orang PKR yang meninggalkan PKR. YB GA tidak pernah dipujuk meninggalkan PKR. Jeferry Kitingan juga tidak pernah dibeli untuk meninggalkan PKR Sabah.

tahai berkata...

biarlah anuar dengan agendanya bagi pemimpin BN yang sedia ada berkerjalah dengan sebaiknya, berikan yang terbaik kepada rakyat...janganlah sibuk mengumpul harta persendirian dan yang paling penting orang-orang yang berada ditepi kiri kanan ahli yang berhormat ini janganlah menjadi "kaduk lebih dari junjung" org politik hari ini mereka di atas esok pasti bersara tapi yang ditepi esok mungkin tidak lagi berada di kiri dan kanan maka ingat-ingatlah....yang berhormat bukan milik 2 3 kerat manusia yang berkepentingan tapi mereka adalah milik rakyat maka apabila golongan ini berjumpa masyarakat berilah ruang masyarakt untuk beramah mesra....fikir-fikirkanlah

Catat Ulasan

Grand Design

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Web Hosting Deals