Nabi SAW bersabda sebagaimana yang diriwayatkan di dalam musnad Imam Ahmad: “tidak ada seorangpun daripada sepuluh orang raja (pemimpin), melainkan dia datang pada hari kiamat kedua-dua tangannya terbelenggu di belakang lehernya….. kerana dia memain-mainkan keadilan, maksudnya dia merosaknya dan menganiayanya”

Anwar Ibrahim dan andaian masyarakat

Mengikut sebilangan akhbar dan blog-blog - sudah ramai pengikut Anwar telah angkat kaki meninggalkan PKR kerana sudah hilang kepercayaan terhadap pemimpin itu. Terbaru bersabit penemuan Video seks yang mengikut Datuk T, lelaki yang sebilik dengan pelacur dari negara China ialah pemimpin itu.

Ramai juga penyokong tidak mempercayai kononnya semua cerita ini angkara UMNO dan kunco-kunconya. Memang lumrah tidak semua manusia seia dan sekata kerana latar belakang yang berbeda tetapi mengikut cerita kedai kopi, boleh diringkaskan seperti berikut:

1. Saya rasa: UMNO memang mahu menjatuhkan Anwar kerana PKR semakin kuat.
2. Saya rasa:Tidak mungkin Anwar buat kerja terkutuk itu sedangkan dia nampak alim dan pemimpin terkenal.
3. Saya rasa: Saya Video itu kononya dilakonkan oleh pelanduk dua serupa atau rakaman itu ditampak gambar Anwar.
4. Saya rasa: Anwar tidak mengakui yang dia orang yang berada di dalam video itu.

5. Tetapi: Anwar pernah berbohong walaupun ramai yang terpercaya seperti Keracunan Asid Arsenik, kena injek AIDS, Kes Liwat dan sekarang video lucah.
6. Tetapi: Mengapa Anwar tidak heret ke mahkamah orang yang mendedahkan video kalau betul bukan dia yang berada dalam video itu.
7. Tetapi: Mengapa Anwar tidak bersumpah sedangkan Saiful sudah bersumpah, untuk menangkis tomahan itu.
8. Tetapi: Mengapa Anwar takut untuk menyerahkan DNA untuk menegakkan kebenaran atau menangkis tomahan liwat.

Kita tunggu kesudahannya nanti kerana kebenaran akan menjelma juga dan apa yang diperkatakan di kedai-kedai kopi hanyalah andaian belaka.

0 comments:

Catat Ulasan

Grand Design

 
Design by Free Wordpress Themes | Bloggerized by Free Blogger Templates | Web Hosting Deals